• Yükleniyor

Haydut ABD Görev Başında


Haydut ABD Görev Başında
Paylaş :


Haydutlaşan ABD yönetimi İran merkezli Press TV ve iki medya kuruluşunun internet sitesine el koydu.

Press TV'nin internet sitesine giren kullanıcılar, presstv.com internet sitesine ABD Yönetimi tarafından engellendiği bilgisiyle karşılaştı.

Ayrıca, Yemen kaynaklı Al-Masira ve yine İran kaynaklı Al-Alam sitelerinde de aynı mesaj yer aldığı görüldü.

ABD Adalet Bakanlığı geçtiğimiz yıl Ekim ayında, İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC) tarafından küresel bir dezenformasyon kampanyasında kullanıldığını iddia ederek, 92 internet sitesinin alan adına el koymuştu. Bakanlık, internet sitelerinin hem ABD'nin İran'a yönelik yaptırımlarını hem de Yabancı Ajans Kayıt Yasasını (FARA) ihlal ettiğini iddia etmişti.

Şimdi de İran’dan yayın yapan Press TV ve El Alam, Yemen’den yayın yapan Ensarullah’a bağlı El Mesirah ve Türkiye’den yayın yapan Kudüs TV gibi birçok kanalın web sitelerine erişim engellendi.

​Mesajda kanalların el konulmasına gerekçe olarak gösterilen ABD yasaları sivil müsadere (suçtan elde edilen veya suçun işlenmesini kolaylaştıran malın devlete geçmesi), cezai müsadere (kişinin işlemiş olduğu suç nedeniyle malvarlığına el konulması), olağandışı ve olağanüstü tehdit, ulusal acil durum ilanına işaret ediyor.

ABD Dışişleri sözcüsü ise konuyla ilgili bir açıklama yapmadı.

ABD Dışişleri sözcüsü Ned Price, ABD Adalet Bakanlığı’nın açıklama yapabileceğini söyledi.

ABD Adalet Bakanlığı verilen mahkeme kararına göre, “İran İslami Radyo ve Televizyon Birliği (IRTVU) tarafından kullanılan 33 siteye ve Hizbullah Hareketi’^nin kitaplarını satan 3 siteye erişim alanlarını ABD yaptırımlarını ihlal ettiği gerekçesiyle engellendi."

Açıklamada, ABD Hazine Bakanlığı Yabancı Varlıkları Kontrol Ofisi'nin (OFAC), İran Radyo ve Televizyon Birliği'ni İran Devrim Muhafızları'nın Kudüs Gücü tarafından yönetilmesi nedeniyle 22 Ekim 2020'de yaptırım listesine aldığı belirtildi. OFAC lisansı olmadan bu etki alanı ve web sitesi erişim avantajlarından yararlanılamıyor.

Rapora göre, İran İslami Radyo ve Televizyon Birliği'nin adının yaptırım listesine alınmasının nedeni, ABD seçimleriyle ilgili yanlış bilgilerin yayınlanması iddiası.

ABD Adalet Bakanlığı, Hizbullah'ın kitapları ve medya kuruluşlarının 2 Temmuz 2009'da OFAC yaptırım listesine dahil edildiğini ve örgütün ABD Dışişleri Bakanlığı tarafından "terörist grup" ilan edildiğini doğruladı.

İran medyası ABD hükümetinin 22 Haziran 2021 Salı günü de İngilizce yayın yapan Press TV'nin web sitesinin engellediğini açıkladı.

Bu medya kuruluşlarına göre, Al-Alam ve Al-Masira’nin web siteleri de Amerika Birleşik Devletleri tarafından yasaklandı.

Sitelere el konulması, Batı karşıtı cepheden olan ve ABD'nin yaptırım listesinde bulunan İbrahim Reisi'nin yeni İran cumhurbaşkanı seçilmesinin ardından gerçekleşti.

Rasthaber’in verdiği habere göre; ABD Başkanı Joe Biden ile Reisi arasında henüz planlanmış bir görüşme söz konusu değil ancak iki ülke Viyana'da 2015 Ortak Kapsamlı Eylem Planı'nı (JCPOA) ile ilişkileri yeniden canlandırmak için müzakerelere devam ediyor.

Reisi göreve gelmesinin ardından Viyana’daki görüşmelere katılan İran heyetinin, ilerlemenin elde edilmesi için gereken her şey yapacağını söyleyerek “İlgili raporlar aldım, ekibim bunları inceliyor. ABD, İran halkına karşı tüm sert yaptırımları iptal etmek zorundadır. Bu konuda ısrarcıyız ve önceki İran hükümeti gibi bunun için mücadele edeceğiz. Yaptırımların tam kaldırılması ve dürüstlük testi, hükümetimin dış politikasının dikkatinin merkezinde olacak” demişti.

Al-Alam ve PressTv, İran'ın devlet medya kuruluşu olan İran Radyo Televizyon Kurumu'na ait. Al-Masirah haber kanalı ise Yemen'in Husiler merkezli olarak da bilinen Ensarullah Hareketi tarafından 2012’de Lübnan'ın başkenti Beyrut’ta kuruldu.

Temmuz 2007'de başlatılan Press TV, Tahran'ın devlet medya ajansı olan İran İslam Cumhuriyeti yayıncılığı (IRIB) altında çalışan uluslararası İngilizce haber kanalıdır.

IRIB, 2013'ten bu yana ABD tarafından onaylandı - ve Obama dönemi nükleer anlaşmasından sonra bile öyle kaldı - ABD Hazine Bakanlığı'na İran halkına veya İran halkına serbest bilgi akışını kısıtlayan veya reddeden iran'dakileri belirleme yetkisi veren bir ABD Yasası uyarınca. Yine de, basın TV çalışmaya devam etti.

Husi hareketinin, faaliyete devam eden el-Masirah haber sitesi için alternatif alanı, ABD'yi "herhangi bir gerekçe veya önceden haber vermeksizin" sitesini ele geçirmekle suçlayan bir bildiri yayınladı: "Bu nöbet almasirah.net ve diğer müttefik web siteleri, Amerika'nın teşvik ettiği özgür konuşma sloganlarının aldatmacasını bir kez daha ortaya koyuyor" dedi. "Bu Amerikan korsanlığını kınıyoruz."

Geçen yıl ABD Hazine Bakanlığı, İran devlet Gazetesi "İran"ın resmi alan adını engelledi ve ele geçirdi.

Web sitesi, bir kez etki alanı altında kayıtlı "iran-newspaper.com", hala çevrimdışı ama şimdi bunun yerine altında bulunabilir "irannewspaper.ir".

2012 yılında, Göçmenlik ve Gümrük muhafaza sözcüsü Nicole Navas, ABD hükümetinin .com,. net veya.org ile biten herhangi bir Web sitesini ele geçirme yetkisine sahip olduğunu, çünkü siteleri yönetmek için sözleşmeleri olan şirketlerin ABD topraklarına dayandığını söyledi.

Bu çıkış, dünya güçlerinin 2015 nükleer anlaşmasını diriltmek için çabaladığı ve İbrahim Reisi'nin seçim zaferinden sadece birkaç gün sonra geldi.

Pazartesi günü Reisi, İran'ın bölgesel rakibi Suudi Arabistan ile ilişkileri yeniden kurma yolunda "hiçbir engel" olmadığını, ancak ABD Cumhurbaşkanı Joe Biden ile görüşme veya Tahran'ın balistik füze programı üzerinde müzakere etme olasılıklarının olmadığını söyledi.

 

/İsrailpost

/Abdullah Yiğit


İlginizi Çekebilecek Yazılar

Cenin İkinci Bir Gazze mi Olacak?
  • @israilpost
  • 18-09-2021
Cenin İkinci Bir Gazze mi Olacak?
Siyonistler Fitne Peşinde!
  • @israilpost
  • 18-09-2021
Siyonistler Fitne Peşinde!
Kaybedecek Bir Şey Kalmadı
  • @israilpost
  • 17-09-2021
Kaybedecek Bir Şey Kalmadı
Çöl Aslanı: Ömer Muhtar
  • @israilpost
  • 17-09-2021
Çöl Aslanı: Ömer Muhtar